Monday, November 2, 2009

BERJUMPA LAGI DI MIDDLE EARTH

Seronok, memanglah seronok. Tidak ku sangka dapat bertemu kembali dengan kawan-kawan di Middle Earth. Rasanya masih baru lagi kami menjengah mereka semasa trip ke Lost Waterfall. Bukanlah menganggap kata-kata Tuan Haji tempohari sebagai omongan kosong. Kami semua tahu kalau Tuan Haji ada menyebut untuk ke mana-mana, bak Sang Kelembai, masin mulut beliau, insya Allah kami tentu ke situ. Dan aku masing ingat semasa sebelum berangkat pulang ke Ipoh dari trip ke Lost Waterfall, dalam ucapan penutupnya Tuan Haji ada menyatakan hasrat untuk ke Mat Daling... Tunggu musim yang seswai gitu.

Nah! Tanpa segan silunya kami beraksi lagi. Kali ini, ke Mat Daling.


Seperti biasa, kami berkumpul di hadapan Bangunan Seri Kinta. Macam biasa juga, janji bertolak jam 3.00 petang, akan terlajak hingga jam 4.30 petang. Apa tidaknya, ada 4WD yang hanya siap servis beberapa minit sebelum bertolak. Nasiblah kalau ia barai di tengah jalan. Namun dengan semangat juang yang tinggi, kami pergi juga. Relaks ah... Tak brutal ler kalau tak ada masalah yang meningkatkan kadar hiruk-pikuk seperte-eto...
















Kan, dah kata.... 4WD yang kami naiki ada yang tak kena dengan aircond nya. Aku pun kurang periksa apa yang tidak kena. Mujur ada Fauzi yang cekap dalam hal-hal menggerodek injin atau apa-apa yang seumpamanya. Janji kami sampai ke destinasi. Setakat aircond problem tu, no hal. Bila lagi nak warm up kan?

Kami tiba kat simpang itu (aku pun tak pasti kat mana tapi kalau nak tahu secara tepatnya tengok aja foto tu... Ha.. kat warung tu la) hari dah nak senja. Nak terburu-buru pun bokper kan. Tak lari Mat Daling tu... So, mengenyangkan perut adalah aktiviti yang mana-mana pakar motivasi akan syorkan untuk dilakukan. Ye lah, dah perut lapar... Makan aja ler. Berborak macam nak rak, makanan tak sampai-sampai. Rupa-rupanya semi-selfservice sebab waiter/waitress tak dok. Dalam kata lain, nak cepat amik sendiri ler.. He he he..

Dan perjalanan selepas itu aku rakamkan video clipnya sahaja. Bukan apa, dalam 4WD letih  lah nak amik still photo... Goyang tahap babun. Dan perjalanan selepas itu juga sungguh menggeramkan jiwa yang tenteram. Selepas turun dari Genting Highlands, bersusun-susun kenderaan macam ada kemalangan ngeri lagi dahsyat kat depan sana. Lenguh gak memacu 4WD dengan lambatan supersiput. Fauzi dah nak buat drift dah, tapi takut gak kalau kat depan sana ada rob-block.

Ek-eleh... Nak tahu apa? Orang tengah buat jalan. Waktu tu le pun nak buat jalan. Ni yang Siti Nurhaliza malas balik kampung ni. Dah jalan ditutup separuh, jadi macam kentut tak lepas ler.... Memang lama gak kami tersangkut kat situ. Kalau masak ketupat tu, boleh siap dihidang le jugerk dengan kuah kacang mahupun Rendang Tok. Tapi kan, kami cuma ada bawa lemang je, sorang sebatang.


Apa? Mat Daling? Sabor le weh... Belum sampai part tu lagi. Tungguuuu...

No comments:

Post a Comment